ČESKÁ SPRÁVA SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ

Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.

Výběrové řízení - služební poměr


Jak se přihlásit do výběrového řízení a jeho průběh

Služební poměr

Zaujala Vás nabídka volného místa ve služebním poměru? Dejte nám o sobě vědět!

Nejprve je třeba si pod záložkou Volná místa / služební poměr vyhledat pozici (může jich být samozřejmě i více), která Vás zaujala. K přehlednějšímu vyhledávání můžete použít i nabízené filtry.

U každé nabídky obsazovaného místa ve služebním poměru naleznete Oznámení a Přílohu.

Oznámení je vlastně inzerát s nabídkou konkrétního volného místa. Na jeho první stránce najdete informace týkající se náplně práce vykonávané na tomto služebním místě, v jaké platové třídě a v jakém oboru služby je místo zařazeno, zda na tomto místě bude služba vykonávána na dobu určitou či neurčitou a předpokládaný termín nástupu.

Pro přihlášení se do výběrového řízení stačí pouze vyplnit formulář žádosti, který naleznete v souboru Příloha. Návod naleznete též níže (jen je třeba se podívat, zda se jedná o žádost na pozici řadového zaměstnance, nebo na pozici vedoucího zaměstnance). K žádosti je v některých případech (vedoucí služební místa a služební místa se specifickými požadavky) dále nutné doložit dokumenty, jejichž výčet je uveden jak v Oznámení, tak v samotné žádosti. Ty je možné dodat buď rovnou jako přílohy žádosti, nebo v den pohovoru (bližší informace naleznete v Oznámení nebo ve formuláři žádosti).

NÁVOD NA VYPLNĚNÍ ŽÁDOSTI – VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCI (PŘEDSTAVENÍ) (DOCX 73,92 kB)

NÁVOD NA VYPLNĚNÍ ŽÁDOSTI – OSTATNÍ (DOCX 61,09 kB)

Způsob podání přihlášky

Žádost můžete podat buď v elektronické či papírové podobě (viz níže):

  • elektronicky
    • do e-mailové schránky služebního úřadu uvedené v Oznámení (není třeba podepisovat uznávaným elektronickým podpisem, stačí jen běžný e-mail, na jehož konci bude uvedeno jméno a příjmení žadatele)
    • do datové schránky služebního úřadu uvedené v Oznámení
  • v listinné podobě (vlastnoručně podepsané)
    • poštou na adresu služebního úřadu uvedenou v Oznámení
    • osobně podané na podatelnu služebního úřadu uvedenou v Oznámení

E-mail, datovou zprávu nebo obálku označte dle instrukcí v Oznámení, tj. „Neotvírat“ „Výběrové řízení na služební místo název služebního místa, ID…“. U e-mailu nebo datové zprávy je třeba toto uvést do předmětu e-mail, resp. datové zprávy.

Žádost je třeba podat ve lhůtě uvedené v Oznámení, tj. aby nejpozději v tento den byla doručena služebnímu úřadu.

Co bude následovat

Došlé žádosti zpracovává personální útvar a ten také posoudí, zda Vaše Žádost splňuje podmínky uvedené v Oznámení. Pokud podmínky nesplňujete, budete o této skutečnosti informováni vyrozuměním doručeným do Vaší datové schránky či na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v žádosti. Pokud by měla Vaše Žádost drobné nedostatky, spojíme se s Vámi na uvedených kontaktech, abychom je napravily. V případě, že Žádost bude kompletní a budete splňovat zákonné požadavky, postoupíme Vaše podklady příslušným vedoucím zaměstnancům pro zhodnocení, popř. Vás pozveme na osobní pohovor, tam kde je konán. Pozvánku obdržíte zpravidla elektronicky (v některých případech se s Vámi můžeme spojit i telefonicky), obvykle do dvou týdnů po uplynutí lhůty pro podání žádosti.

Jak bude probíhat pohovor

Pohovor obvykle probíhá formou klasického rozhovoru. Pokud by tomu bylo jinak a čekal by na Vás nějaký test (např. počítačových dovedností), budete o tom dopředu informováni v pozvánce.

Výběrová komise je většinou složena ze třech členů a přítomen je dále i budoucí nadřízený a administrující osoba, u výběrových řízení do nejvýše 12. platové třídy je zpravidla pohovor pouze před budoucím nadřízeným (popř. zastupujícím vedoucím nebo kolegou/kolegyní, který/která Vás bude zaučovat), nebo v některých případech, nemusí být konán vůbec.  Na pohovoru se Vás budeme ptát na Vaše pracovní zkušenosti a dovednosti, ale i na to, co Vás baví či motivuje. Samozřejmě poskytneme informace ohledně obsazované pozice, včetně specifik služebního poměru. Na závěr bude prostor pro Vaše dotazy.

Kdy se dozvíte výsledek pohovoru

Personalista (či jiný pověřený zaměstnanec) Vás bude o výsledku pohovoru informovat zpravidla do jednoho týdne od konání pohovoru, pokud byl konán, popř. obvykle do tří týdnů od uplynutí lhůty pro podávání žádostí, pokud pohovory nebyly konány. Elektronické vyrozumění o výsledku Vám bude odesláno do Vaší datové schránky či na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v žádosti.

V případě, že budete vybrán/a, budete v nejbližší době po obdržení elektronického vyrozumění kontaktován/a příslušným personalistou ohledně zařízení nástupních formalit (doložení dokladů o praxi, vstupní lékařská prohlídka apod.).