ČESKÁ SPRÁVA SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ

Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.

6 11/2023 Praha

Petra Pošmurná Jagenbreinová: ČSSZ je velká část mého života

6. 11. 2023
Petra Pošmurná Jagenbreinová: ČSSZ je velká část mého života

V ČSSZ si prošla různými pozicemi, od referentských až po ty vedoucí. Už třináct let Ing. Petra Pošmurná Jagenbreinová nabyté zkušenosti zúročuje jako ředitelka OSSZ Ústí nad Orlicí. Proč si vybrala právě ČSSZ jako svého zaměstnavatele, jakým přínosem je pro ni vzdělání i jak funguje nové důchodové oddělení, na to vše nám odpověděla v našem rozhovoru.

Velkou část své kariéry máte spjatu s ČSSZ. Jak byste se za tímto obdobím ohlédla?

Vlastně celá moje kariéra jsou činnosti vykonávané v rámci ČSSZ. Vyzkoušela jsem si práci referenta na různých pozicích, získala zkušenosti z agendových činností, byla jsem vedoucí oddělení důchodového pojištění a poté uspěla ve výběrovém řízení na pozici ředitelky OSSZ. Pro mou současnou pozici ředitelky OSSZ jsou předchozí zkušenosti přínosem – to, že znám činnosti všech oddělení a také vím, jaké to je, celý den vyřizovat požadavky klientů nebo přepisovat údaje do aplikací. Je to opravdu velká část mého života a vykonávám práci, která mě naplňuje, baví a mám ji ráda.

Vzpomenete si, proč jste si v roce 1995 vybrala právě ČSSZ jako svého zaměstnavatele?

V roce 1995 jsem byla po škole a oslovila mě nabídka zkusit si práci úřednice ve státní správě. I když ta nabídka práce byla tehdy pouze na krátkou dobu dvou měsíců, tak jsem ji přijala. Postupně se mi smlouva prodloužila a již jsem neměnila. 

Třináct let jste ředitelkou OSSZ. Co je hlavní náplní jejího vedení?

Je to řízení kolektivu téměř 100 zaměstnanců, organizace jejich práce, spolupráce jednotlivých oddělení a zaměstnanců v rámci OSSZ, předávání informací, nastavení procesů v jednotlivých agendách, realizace změn v postupech, implementace legislativních změn, zajištění plnění stanovených úkolů, zajištění kontrolních procesů na OSSZ. Snažím se pozitivně motivovat kolegyně a kolegy a s úsměvem jde vždy vše lépe. Kladu velký důraz na milé, vstřícné vystupování a profesionální poskytování služeb klientům. Zajišťuji personální obsazení na jednotlivých pozicích, ekonomický a provozní chod OSSZ. Vydávám rozhodnutí ve služebním poměru, vydávám vnitřní akty řízení, sleduji statistické reporty z jednotlivých agend, vedu porady, řeším problematické a nestandardní situace. Vést OSSZ je mnoho různorodých činností a je to také hodně o kontaktu s lidmi. Mám zde výborný tým kolegů a kolegyň, s nimiž je radost spolupracovat.  

Absolvovala jste vzdělání v oboru práva i ekonomie. Je pro vás přínosné, uplatníte ho v práci?

Určitě své vzdělání, které úzce souvisí s mou prací, plně využívám v praxi a konkrétně aplikuji při své každodenní práci. Učím se ale neustále a pro svou práci musím studovat spoustu nových materiálů, legislativních změn i vnitřních pokynů, které následně přenáším do praxe.

Letos u vás bylo zprovozněno nové oddělení dávek důchodového pojištění. Jak funguje?

Nové oddělení dávek důchodového pojištění zatím funguje čtyři měsíce a zapojili jsme se zpočátku především do nové agendy výchovného. Nyní se celé oddělení školí na výpočty důchodových dávek a od listopadu již budou výpočty hlavní náplní naší činnosti na tomto oddělení. Čeká nás cesta učení, získávání zkušeností a postupného posouvání znalostí v okruhu zpracovávané agendy důchodů.

Bylo těžké vybrat zaměstnance na nově vzniklé pozice?

O zaměstnání na novém oddělení byl velký zájem a vybrat kolektiv celého oddělení tak, aby se vše podařilo ve vzájemném souladu, a to pracovně, osobnostně i generačně, není jednoduché. Věřím, a již to je patrné, že se podařilo složit bezva tým, který spolupracuje a bude profesionálně zajišťovat stanovené úkoly.

Jak moc je dnes pro pracovníky důležité skloubení pracovního a osobního života?

Je to určitě důležitý faktor pro výběr zaměstnání a ČSSZ je v této oblasti vstřícným zaměstnavatelem. Máme možnost pružné pracovní doby, zkrácených úvazků, práce z domu a opravdu vycházíme vstříc požadavkům tak, aby i při péči o děti bylo možné skloubit pracovní čas s osobním životem.

Jak trávíte své chvíle volna mimo kancelář?

Volný čas věnuji především rodině a rodinným aktivitám. Máme tři malé děti, které se snažíme vést ke sportu – velmi rádi podnikáme cyklistické výlety, bruslíme jak in-line, tak na ledě a v zimě vyrážíme lyžovat.