ČESKÁ SPRÁVA SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ

Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.

26 03/2024 Praha

Jessica Libická: Pozitivně a hlavně s úsměvem

26. 03. 2024
Jessica Libická: Pozitivně a hlavně s úsměvem

Už téměř rok působí Jessica Libická jako asistentka ústředního ředitele Františka Boháčka. V ČSSZ už ale pracuje deset let a dříve se věnovala agendě oddělení kontroly speciálních agend a sběru dat. Co si pod tím představit, jaké výzvy přináší sekretariát ústředního ředitele a jak trochu netradičně tráví volný čas, jsme probrali v krátkém představení.

Skoro rok jste asistentkou Františka Boháčka. Jak jste na ústředí spokojena?

Jsem velmi spokojená! Poslední rok byl sice hektický, ale mám ráda výzvy. Práce na sekretariátu ústředního ředitele je skvělá, protože je akční. Nikdy nevíte, co vás ten den zrovna čeká. Některá rozhodnutí a úkoly přijdou z minuty na minutu.

Co je pro vás při práci u ústředního ředitele největší výzvou?

Při práci na pozici asistentky ústředního ředitele je pro mě největší výzvou schopnost efektivního řízení mnoha úkolů současně. Je pro mě důležité udržovat si přehled a plánovat svůj čas tak, abych dokázala zvládnout náročné situace a splnit očekávání pana ředitele i týmu. Vyzdvihla bych i komunikaci s různými lidmi, protože to vyžaduje také schopnost empatie, flexibilitu a vhodně zvolený způsob komunikace. I když je někdy náročnější období, snažím se ke všem úkolům přistupovat pozitivně a hlavně s úsměvem.

Jistě díky tomu máte přehled o celé organizaci. Je náročné udržet se v obraze?

V červnu to bude už 10 let, co pracuji na České správě sociálního zabezpečení, takové malé jubileum. Myslela jsem si, že mám přehled o celé organizaci ČSSZ, ale po nástupu na nynější pozici jsem zjistila, že jsem žila v bublině. Abych udržela chod sekretariátu a nenarušila chod „rozjetého vlaku“, dalo mi to první dny opravdu zabrat, ale i po několika měsících na pozici asistentky je pořád co se učit. Hodně úkolů je specifických a nejde vše brát podle nějaké příručky.

Proč jste se vlastně loni na jaře rozhodla ucházet právě o místo na sekretariátu ústředního ředitele?

Tady bych ráda navázala na předchozí otázku. Devět let jsem pracovala na pozici referentky jedné ze součástí důchodové agendy. Veškeré pracovní úkoly jsem plnila po letech praxe automaticky, aniž bych rozvíjela dál své dovednosti. Práce to byla ale skvělá, a to nejen díky mé úžasné vedoucí, zástupkyni a kolegyň z kanceláře, jenže přišel čas na změnu. Na jednu stranu bylo skvělé, že jsem plně ovládala přidělenou agendu, ale byla to už rutina. Neumím si představit, že bych třeba dalších 10 let vykonávala stejnou činnost. Ale musím se přiznat, po prvních dnech na pozici asistentky jsem byla nalomená vrátit se zpět do komfortní zóny. Teď, když se na to dívám zpětně, jsem velice ráda, že jsem to tenkrát nevzdala.

Jaká byla vaše předchozí pracovní zkušenost na oddělení kontroly speciálních agend a sběru dat?

Název tohoto oddělení je ve většině případů pro všechny záhadou, tak jsem ráda, že ho tímto prostřednictvím mohu alespoň trochu přiblížit. Oddělení kontroly speciálních agend a sběru dat se věnuje úmrtním listům, invalidním důchodům a později po reorganizaci přibyla i další agenda spjatá s odborem 43.

Pamatuji si svůj první den, kdy jsem přišla na toto oddělení. Kolegyně mě mezi sebe skvěle přijaly a celkově jsem se cítila v práci dobře. Náplň práce byla „zajímavá“, měla jsem na starosti agendu úmrtí. Na oddělení 433 jsem zpracovávala úmrtní listy z celé České republiky. Ze začátku jsem s tím měla trošku osobní problém, protože jsem si za každým úmrtním listem představovala dotyčnou osobu a připouštěla jsem si některé věci moc k tělu, hlavně v případech, kdy se jednalo o mladé ročníky anebo o lidi v mé věkové kategorii. Zároveň se mi i párkrát stalo, že se mi pod rukama objevil úmrtní list pro mě známé osoby, a tak to na mě působilo v tu chvíli hodně emotivně. Po čase člověk trošku otupí a už si to tolik nepřipouští.

Doporučila byste ČSSZ uchazečům o práci, kteří třeba váhají, zda se k nám hlásit?

Rozhodně! ČSSZ je skvělým zaměstnavatelem například z důvodu možnosti sladit práci a rodinný život. Za poslední dobu prošla Česká správa sociálního zabezpečení digitalizací a přizpůsobuje se nastaveným trendům. Vyzdvihla bych například možnost využití práce na home office na různých útvarech a pružnou pracovní dobu.

Prozradíte něco o sobě, jak trávíte volný čas, co vás baví atp.?

Moje hobby je takový protipól vůči pozici asistentky, kde dbám na reprezentativní vzhled. O víkendech a dovolené mě můžete potkat u vody, kde se naplno věnuji rybaření. Většina lidí si představí, že si sbalím pruty a jdu si jen tak sednout k vodě, ale není tomu tak. Většinou se jedná o rybářské výpravy, na kterých spím venku v bivaku, daleko mimo civilizaci, bez elektriky, teplé vody a dalších vymožeností 21. století. Jednou za rok vyrazím takhle i na 14 dní a to už je trošku takový survivor.