Pro lékaře a zdravotnická zařízení – otcovská

V rámci digitalizace dochází ke zjednodušení a zrychlení celého procesu spojeného s dávkou. Ten je nyní bez tištěných dokumentů. Díky digitalizaci dochází ke snížení administrativy spojené s vystavením žádosti a rozhodnutím o dávce. Zároveň se zjednodušuje plnění povinností díky přechodů z papírové formy na elektronickou.

Jak se žádá o otcovskou
K běžné žádosti o otcovskou nemusíte nic vyplňovat ani potvrzovat.

Kdy a jak vystavíte potvrzení
Pokud nastane hospitalizace dítěte ze zdravotních důvodů na straně matky nebo dítěte v průběhu 6 týdnů ode dne porodu, doba pro nástup na otcovskou se může prodloužit o dobu hospitalizace.
Pokud vás rodič dítěte požádá o potvrzení hospitalizace, jako ošetřující lékař jste povinen potvrdit tuto dobu na předepsaném formuláři. V potvrzení vyznačíte den přijetí a den propuštění dítěte z hospitalizace. Možné je uvést i více hospitalizací najednou.
Potvrzení vystavíte prostřednictvím ePortálu ČSSZ nebo svého lékařského SW, a to pouze jednou bez ohledu na počet pojištěných činností. Potvrzení odesíláte elektronicky do systému správy sociálního zabezpečení.
Pro případy technického výpadku jsou určeny papírové tiskopisy.

Předání potvrzení pojištěnci
Stejně jako u eNeschopenky dojde k vygenerování čísla elektronického potvrzení (identifikátoru). Předává se rodičům dítěte.
Pokud vám sdělí své kontaktní údaje (telefonní číslo nebo e-mailovou adresu), obdrží jej elektronicky. V opačném případě ho předáte v papírové podobě.