ČESKÁ SPRÁVA SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ

Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.

Pro lékaře a zdravotnická zařízení - dlouhodobé ošetřovné


Dlouhodobé ošetřovné umožňuje pojištěncům zůstat doma v situaci, kdy musí pečovat o člena rodiny, jehož zdravotní stav vyžaduje po propuštění z hospitalizace domácí celodenní péči alespoň jeden měsíc. U nevyléčitelně nemocných, kterým je poskytována paliativní péče, není podmínkou předchozí pobyt v nemocnici.

Podmínky dávky a další informace naleznete na: https://www.cssz.cz/web/cz/dlouhodobe-osetrovne

V rámci digitalizace dochází ke zjednodušení a zrychlení celého procesu spojeného s dávkou. Ten je nově bez vytištěných dokumentů. Díky digitalizaci dochází ke snížení administrativy spojené s vystavením žádosti a rozhodnutím o dávce. Zároveň se zjednodušuje plnění povinností díky přechodů z papírové formy na elektronickou.

Postup při rozhodování

Jako ošetřující lékař zdravotnického zařízení poskytovatele zdravotních služeb lůžkové péče rozhodnete o potřebě dlouhodobé péče v den propuštění pacienta z nemocnice, nebo nejpozději do 3 pracovních dnů od podání žádosti. Žádost může pacient nebo jeho zástupce podat do 8 dnů po propuštění.

Pokud je pacient v terminálním stádiu a poskytuje se mu paliativní péče, rozhodnete o potřebě dlouhodobé péče, pokud jste lékař, který mu poskytuje zdravotní péči.

 

Jak vystavíte rozhodnutí

Prostřednictvím ePortálu ČSSZ nebo svého lékařského SW vystavíte „Rozhodnutí o potřebě dlouhodobé péče“, a to pouze jednou bez ohledu na počet pojištěných činností. Potvrzení odesíláte elektronicky do systému správy sociálního zabezpečení.

Pro případy technického výpadku jsou určeny papírové tiskopisy.

Kdo vás o rozhodnutí může požádat:

  • Ošetřovaná osoba,
  • její zákonný zástupce,
  • opatrovník,
  • osoba určená ošetřovanou osobou.

Předání potvrzení pečujícímu

Stejně jako u eNeschopenky dojde k vygenerování čísla elektronického rozhodnutí (identifikátoru). Identifikátor předáváte pojištěnci, nebo jiné fyzické osobě s potřebou ošetřování nebo jejímu průvodci. Pokud pojištěnec sdělil své kontaktní údaje (telefonní číslo, e-mail), obdrží jej elektronicky. V opačném případě ho předáte v papírové podobě.