Informační a komunikační technologie
Rozvoj aplikační podpory
IIS ČSSZ se orientuje na automatizovanou podporu provádění procesů ČSSZ a poskytování služeb klientům při uplatnění moderních technologií. IIS ČSSZ byl vytvořen a dále se rozvíjí podle jednotlivých oblastí hlavních procesů a v nich realizovaných podpůrných procesů. Byly vytvořeny předpoklady (centralizace dat, decentralizace obsluhy klientů a unifikace obslužných procesů) pro vyšší kvalitu služeb poskytovaných ze strany ČSSZ všem oprávněným subjektům a zároveň předpoklady pro efektivní výkon těchto služeb s vysokou podporou nebo substitucí těchto služeb elektronickými nástroji. V posledním období, v rámci elektronizace služeb veřejné správy, klade ČSSZ priority na integraci svých systémů s existujícími elektronickými kanály veřejné správy ČR a na zvýšení podílu elektronické komunikace se svými klienty. Jde o pružné reagování na plánované legislativní změny a cíle v oblasti eGovernmentu v rozsahu výměny dat, vazby na základní registry a datové schránky.
Realizace projektů v rámci programu ISŘS dosáhla stadia, kdy tyto projekty přešly z etapy vývoje do etapy provozování. Projekty nabyly charakteru rozvoje existujících provozovaných aplikací a byly orientovány zejména na dosažení stability provozu, centralizaci dat a klientský přístup. Dochází také k zabezpečování centralizace dat a aplikací a klientského přístupu ve vazbě na EU. Vedle toho se objevují požadavky na nové aplikace, v závislosti na řešení nových oblastí procesů, které dosud nebyly centralizovány či podporovány IIS ČSSZ nebo které vzešly z nové legislativy.

